Sorry, your version of Internet Explorer is too old to view SurfersVillage.com properly.

Why not try Chrome instead.

zo

Villages:

An open letter from EuroSIMA president Frederic Basse

Industry News

An open letter from EuroSIMA president Frederic Basse    > Francaise ci-dessous

Surfersvillage Global Surf News, 22 January, 2008 : - -  Dear Members, After a year at the Presidency of EuroSIMA, I am satisfied with the development of the association and its actions. 2007 enabled us to build sustainable relationships with local and national institutions, whose missions are to assist local manufacturers and support innovation and competitiveness within the boardsports industry.

EuroSIMA is now positioned as a central actor representing our industry and our values; the association is very effective in helping you finding assistance and funding in the areas of innovation, research and development, training and sustainable development.

Therefore, we naturally decided to establish within EuroSIMA, a new commission called EuroSIMA Cluster which will centralize and assist your innovation projects, and provide our members a simplified and unique bridge to services formerly offered by the SPL and the Competitiveness Pole.

EuroSIMA will also keep organizing its sports promotion activities with the international development of the "World Snowboard Day" and the "Surfing Day", its professional trainings (Snow Forum and Surf Summit), and its celebration events gathering the whole boardsports industry (Snowball and Waterman's Ball), with the will to always improve the quality of its actions.

2008 will also be the launch of new services to our members; with the development of a platform dedicated to human resources, a computerized management of your supply chain thanks to the E-Scm technology, a European consumers study, a research program on a new ecological Polybag, the realization of a collective action of environmental management (the Ecoride management), and the creation of an environmental exhibition and an environmental purchasing program.

EuroSIMA will also support the shapers, by proposing an international market study and participating in the research led by the Association Clean Shaper. Our sector of activity has now arrived at a stage of maturity; innovation plays an important role in the competitiveness of our industry, and to my mind it is a guarantee for the future of the boardsports industry. I hope that many of you will share our actions and get involved in the life of our association.

Until I can explain you all this verbally at our next EuroSIMA General Assembly, which will take place next Friday, February 22 at 3 p.m. at the Chamber of Commerce of Bayonne, I send you my best wishes for the year 2008 and wish you a lot of success in your respective companies.

Frederic Basse, EuroSIMA President

www.eurosima.com

Francaise

Une Lettre de Frederic Basse

Surfersvillage Global Surf News, 22 January, 2008 : - - Chers Membres,  Après une année d'exercice à la Présidence d'EuroSIMA, je suis satisfait du développement de cette association et des actions menées. 2007 aura été l'année de la construction de relations pérennes avec les institutions et les collectivités locales, dont une de leurs missions est de soutenir le tissu industriel local et d'accompagner l'innovation et la compétitivité au sein des entreprises de la filière.

EuroSIMA est aujourd'hui positionnée comme un acteur central, représentatif de notre industrie et de nos valeurs; très active auprès des recherches d'aides et de financements, dans les domaines de l'innovation, de la R&D, de la formation et du développement durable.

C'est pourquoi, nous avons tout naturellement décidé de créer une commission Cluster au sein d'EuroSIMA, afin de centraliser et d'accompagner vos projets d'innovations, et proposer à nos membres une passerelle simplifiée, unique, vers des services anciennement proposés par le SPL Glisse et le Pôle de compétitivité.

EuroSIMA reconduira également ses actions de promotion sportive avec le développement international du "World Snowboard Day" et du "Surfing Day", ses actions professionnelles de formation (Snow Forum et Surf Summit), et ses évènements festifs et fédérateurs de l'industrie (Snowball et Waterman's ball), en ayant toujours la volonté de faire progresser la qualité de ses actions.

2008 sera également le lancement de nouveaux projets de services à nos membres avec le développement d'une plateforme internet dédiée aux ressources humaines, une offre de gestion informatisée de votre "supply chain" grace à la technologie E-Scm, une étude européenne aupès des consommateurs, une étude et un programme de recherche sur un nouveau Polybag écologique, la concrétisation de l'action collective de management environnemental inscrit dans la démarche écoride, accompagnée par l'exposition environnementale EuroSIMA et la création d'une centrale d'achat écologique.

EuroSIMA soutiendra également la filière "shape", en proposant une étude de marché internationale et en participant à la recherche menée par l'Association Clean Shaper. Nous sommes aujourd'hui arrivés à une étape de maturité dans la croissance de la filière, l'innovation prend aujourd'hui une part importante dans la compétitivité de notre secteur, c'est à mon avis un gage pour l'avenir de notre industrie par rapport à ses secteurs concurrentiels.

J'espère que vous serez plus nombreux à partager nos actions et à vous impliquer dans la vie de notre association. En attendant de vous exposer tout cela de vive voix lors de notre prochaine Assemblée Générale EuroSIMA, qui aura lieu le vendredi 22 février prochain à 15h à la Chambre de Commerce de Bayonne, je vous adresse mes meilleurs voeux pour cette année 2008 et vous souhaite beaucoup de réussite pour vos entreprises respectives

Frederic Basse, Président EuroSIMA

www.eurosima.com

New! B2B News ASBE-Surf   |  Receive News-Alerts